Робота над образами: роль художника-мультиплікатора у створенні персонажів
Table of Contents
Привіт, мене звати Яна Кущенко! Я професійний 2D художник та аніматор, закінчила California Arts & Culture зі спеціалізації аніматор мультиплікації та маю 10 років досвіду у міжнародних студіях виробництва мультфільмів.
«2D анімація - це як живопис на полотні, кожен кадр — це мазок пензля, який додає глибину і сенс історії».
А в тебе було колись бажання оживити улюблених персонажів із книг чи коміксів? Адже у цій справі потрібна не лише майстерність художника-мультиплікатора, але й здатність передати емоції та характер.
Саме тому я вважаю, що роль 2D-аніматора виходить за рамки простого малювання персонажів. Це наповнення кожного кадру емоціями, рухами та глибиною, а також грамотна передача суті оповідання для глядача.
Зараз я тобі розкрию свої секрети магії 2D-анімації та поділюся лайфхаками складного процесу розробки персонажів. Розповім про все: від створення початкових ескізів до правильного використовування найдрібніших деталей, які роблять персонажів живими й такими, що запам'ятовуються. Проведу тебе, так би мовити, крізь серце і душу дизайну персонажів.
Поговоримо про основи 2D анімації
Еволюція та важливість анімації
Давай зануримося в історію анімації, адже джерела будь-якої професії лежать у глибокому минулому, де поєднання досвіду, знань і практичних навичок формувало основи для майбутніх поколінь майстрів. Відразу скажу, що це мистецтво, яке пройшло довгий шлях від простих рухомих зображень до складних комп’ютерних графік і віртуальної реальності. Її еволюція є свідченням нестримного людського прагнення до розповіді історій та створення нових світів.
А хто ж такий мультиплікатор у цьому світі анімації? Це людина, яка безпосередньо створює персонажів, розробляє ескізи основних сцен, вдосконалює емоційні вирази та жести героїв, і винаходить унікальні методи для виділення своєї роботи серед інших. А ще представники професії мультиплікатора працюють над створенням сценарію та колориту майбутнього проєкту. Тому, хоч і у процесі створення мультфільму залучено багато спеціалістів, кожен з яких відповідає за певний етап роботи, все ж таки ключовим є саме аніматор-мультиплікатор.
Зазначу, що «золотим віком» анімації стали 1930-ті роки. Адже з’явилися такі персонажі, як Міккі Маус та Бетті Буп. Саме в цей час почали працювати студії — Disney, Warner Bros. і Fleischer Studios, які змагалися за увагу глядачів, використовуючи все складніші техніки анімації.
Сьогодні анімація є невід’ємною частиною кінематографа, телебачення, відеоігор та навіть освіти. Вона дозволяє розповідати складні історії, створювати неймовірні світи та персонажів, які викликають справжні емоції.
Я впевнена, що анімація має величезне значення не лише, як форма розваги, але і як засіб освіти та комунікації. Вона використовується для висвітлення соціальних питань, наукових концепцій, історичних подій та багато іншого, роблячи інформацію доступною та зрозумілою для широкої аудиторії.
Опанування програмних інструментів для анімації
Гадаю, що програмне забезпечення для анімації зробило революцію в роботі 2D-аніматорів. Потужні інструменти — Adobe Animate, Toon Boom Harmony та TVPaint Animation, спростили процес анімації, дозволивши нам створювати плавні рухи, динамічні вирази та плавні переходи легко та просто. Опанувавши ці програми, ти можеш підняти свої творіння на новий рівень, удосконалюючи персонажів, зробивши їх яскравішими та привабливішими для глядача.
Використовуй всі можливості графічного дизайну у 2D-анімації
У більшості випадків, все ж таки, графічний дизайн відіграє важливу роль у 2D-анімації, оскільки він диктує візуальний стиль, колірну палітру та загальну естетику проєкту.
«Для мене графічний дизайн - це мовчазний оповідач в анімації, який говорить багато, не промовляючи жодного слова».
Дизайн персонажа відображає його індивідуальність, характер та роль у сюжеті
Коли справа доходить до створення захопливих персонажів у 2D-анімації, розуміння основ дизайну персонажів має вирішальне значення. Наш онлайн-університет Primeclass підготував ключові принципи, які слід враховувати аніматорам, щоб оживити персонажів на екрані.
- Розуміння особистості персонажа
Одним із фундаментальних аспектів дизайну персонажів, вважаю є передача суті особистості персонажа за допомогою візуальних елементів. Тож для аніматора важливо проаналізувати риси персонажа, його передісторію та мотивацію, щоб перевести їх у візуальні сигнали.
- Створення силуетів і форм
За свою професійну кар’єру я помітила, що силуети відіграють важливу роль у розпізнаванні та читабельності персонажів в анімації. Підкреслюючи характерні форми та силуети, можемо бути впевнені, що персонажі будуть легко розрізнятись та запам'ятовуватись аудиторією.
- Опанування міміки та жестів
Під час відео занять на нашому курсі мультиплікатора від Primeclass, я постійно підкреслюю, що міміка та жести - це потужні інструменти для передачі емоцій та розповіді в анімації. Мультиплікатори повинні звертати увагу на міміку, мову тіла та рухи, щоб ефективно передавати почуття та наміри персонажа.
- Баланс між складністю та простотою
У дизайні персонажів важливо знайти правильний баланс між складністю та простотою. Адже хоч і включення детальних елементів збагатить характер персонажа, занадто заплутаний дизайн просто перевантажить візуальну структуру. Тож дотримання балансу гарантує, що персонажі будуть візуально привабливими і їх буде легко анімувати.
- Поєднання привабливості та симпатії
Я впевнена, що створення персонажів, які резонують з аудиторією, вимагає поєднання привабливості та симпатії. Тому аніматори повинні зробити персонажів зрозумілими та харизматичними, щоб викликати емоційний зв'язок з глядачами.
«Можу з впевненістю сказати, що дизайн персонажів - це не просто малювання фігур, це створення візуальної мови, яка передає суть персонажа».
Створення персонажів власного мультфільму: від ідеї до втілення на екрані
Хочу поділитися історією нашої студентки курсу мультиплікатора Лізи зі Львова, яка ще на першому занятті розповіла про свою мрію створити власний мультфільм. Ми ж звичайно зробили все для того, щоб її мрія почала набувати реальних обрисів.
З самого початку було зрозуміло, що Ліза дуже любить природу. Вона постійно проводила час у місцевих парках та лісах, які оточують її місто. Завдяки онлайн-формату наших занять, студенти школи Primeclass мають змогу вчитися з будь-якої точки світу. Ліза використовувала цю можливість і проводила більшість занять на природі, сидячи під високими деревами або на березі мальовничої річки. Це дозволяло їй не тільки зосередитися на навчанні, але й черпати натхнення з природи, яке вона переносила у свої творчі проєкти. Ліза розповідала, що спостереження за змінами пір року, рухом хмар, грою світла і тіней, допомагало їй створювати унікальні анімаційні ефекти та персонажів.
Після чергової прогулянки, Ліза побачила групу звірів, які гралися на галявині, а це дуже рідкісна подія, бо в основному вони бавляться в глибинах лісу і так близько до людей не підходять. Саме ця ситуація надихнула Лізу на створення історії про дружбу і пригоди маленьких лісових мешканців.
Головними персонажами її мультфільму стали: лисичка — весела і кмітлива, з яскравим рудим хвостиком. Вона є лідером групи звірят й завжди знаходить вихід із будь-якої ситуації; їжачок — сором’язливий, але дуже відданий друг. Він має талант до збирання різних речей і створення корисних пристроїв з них; білочка — енергійна і трішки пустотлива, любить пригоди й не боїться ризикувати. Вона завжди приносить веселощі в компанію своїх друзів і останній персонаж зайчик — мудрий і спокійний, завжди підтримує своїх друзів добрим словом і мудрою порадою.
Окрім природи, Ліза черпала натхнення з українських народних казок та легенд, які читала в дитинстві. Скажу, що процес створення мультфільму для Лізи був непростим. Студентка почала з ескізів персонажів, розробляючи їхні образи та характери. Вона продумувала кожну деталь, щоб персонажі були впізнаваними й мали свій унікальний стиль.
Для лисички вона використовувала яскраві руді відтінки й малювала її з хитрим, але добрим виразом обличчя. Їжачок отримав сіре хутро і маленькі оченята, які передавали його сором’язливість. Білочка мала пухнасте світленьке хутро і завжди усміхнене обличчя, а зайчик – коричневе хутро і спокійний, мудрий погляд.
Я бачила, як Ліза працювала над кожною сценою мультику із великим задоволенням та ретельністю. Всі питання, які виникали в процесі ми обговорювали з нею під час відеорозборів у Zoom. По секрету скажу, що вона також зверталася до своїх однокурсників з факультету за допомогою в озвученні персонажів і написанні музики.
Коли мультфільм був готовий, Ліза організувала невеликий показ для нас. Всі були в захваті від її роботи. Дійсно, проєкт вийшов не лише красивим, але й наповнений глибоким змістом про дружбу, підтримку та пригоди.
До речі, цю роботу ми завантажили у соціальні мережі, де її побачили працівники сфери анімації з Германії та запропонували Лізі створення повнометражного мультфільму з їх підтримкою. Тому вже пів року Ліза живе й працює в Германії. Дуже щаслива та натхнення, а ми безмежно раді її успіхам.
Підсумовуючи скажу, що, завдяки своїй наполегливості, таланту і любові до мистецтва, Ліза змогла втілити свою мрію в життя і продовжила радувати глядачів своїми чудовими історіями. Так що якщо і тебе зацікавило навчання на аніматора-мультиплікатора, то не гай часу, а швиденько приходь на наші курси мультиплікатора, де ти з першого модуля можеш працювати олівцем на папері й не потрібно обов'язково мати планшет або працювати в певних програмах.
Після оплати курсу в тебе з'явиться доступ до всіх уроків на платформі та загального чату студентів. Вчитися ти можеш у зручний для тебе час. Після проходження кожного уроку, на тебе чекає практичне домашнє завдання. І один раз на тиждень, у прямому ефірі, твоє домашнє завдання перевіряє викладач.Якщо в тебе залишилися питання, чи сумніви то заповнюй заявку на нашому сайті та отримай індивідуальну консультацію щодо програми.